Extremele consumerismului: Vinerea Neagră şi Ziua fără Cumpărături

Se spune că nu ne trăim viaţa, ci o consumăm şi dacă trăim pentru a avea de toate, ce avem nu este niciodată destul.

20 % din populaţia lumii, care trăieşte în ţările dezvoltate, consumă peste 80% din resursele naturale ale globului provocând daune mediului şi o nedreaptă distribuire a bogăţiei.

Black Friday

Americanii au fost primii care din cetăţeni au devenit consumatori şi Black Friday este, evident, o invenţie americană.

Vinerea Neagră este în SUA ziua care urmează Zilei Recunoştinţei, ultima zi de joi din noiembrie, şi deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Denumirea a fost folosită încă de la sfârşitul secolului XIX, când a fost asociată cu criza financiară, în schimb Poliţia din Philadelphia a folosit denumirea pentru a defini aglomeraţia creată de traficul rutier şi de trecători în ziua care urma după Ziua Recunoştinţei.

Încă de la începutul anilor 1900, magazinele din SUA foloseau grupuri de Moşi Crăciuni pentru reclamă şi pentru a atrage cumpărătorii a două zi după Thanksgiving, marcând asttfel începutul cumpărăturilor tradiţionale pentru Crăciun. Se obişnuia ca Black Friday să se extindă chiar şi până în weekendul următor, dar treptat obiceiul a dispărut, pentru a se crea un mai mare sentiment al urgenţei de a nu rata reducerile.

Prima referire comercială la această zi datează din anul 1961, definind practic punctul din care retailerii încep să facă profit cu adevărat.