(P) Mircea Tudor de la MB Telecom este Antreprenorul Anului în România, 2014

Mircea Tudor Entrepreneur Of The Year

(EY Romania)

Mircea Tudor – MB Telecom va reprezenta România, pentru prima oară, în finala World Entrepreneur Of The Year, în 2015 la Monte Carlo, fondatorul MB Telecom fiind desemnat marele câştigător al competiţiei EY Entrepreneur Of The Year România 2014. Titlul şi trofeul de Antreprenor al Anului i-au fost înmânate miercuri seara, în cadrul unui eveniment de gală, în aplauzele comunităţii de business româneşti.

Mircea Tudor este cel mai renumit inventator român contemporan care şi-a propus să revoluţioneze industria de securitate la nivel mondial. MB Telecom este astăzi singurul IMM din lume care activează în domeniul tehnologiilor de scanare radioactivă şi singura companie din lume care a câştigat de două ori Marele Premiu al Salonului de Invenţii de la Geneva, în 2009 şi 2013.

Titlul Emerging Entrepreneur Of The Year România 2014 i-a fost acordat lui Cristian Badea – Mavenhut, iar Istvan Mar – Asociaţia Fructul Secuiesc, a fost câștigătorul titlului de Social Entrepreneur Of The Year România 2014.

Cristi Badea Emerging Entrepreneur Of The YEar

Cristian Badea este specializat în jocurile online şi a debutat ca antreprenor în urmă cu patru ani, dezvoltând jocuri sociale, în special pentru reţeaua Facebook. A lansat zeci de jocuri care au atras peste 15 milioane de utilizatori în întreaga lume. MavenHut s-a lansat în 2012, în cadrul unui accelerator de afaceri şi a dezvoltat unul dintre cele mai de succes jocuri de pe reţeaua socială Facebook – Solitaire Arena.

EY_Istvan Mar Social Entrepreneur Of The Year

Istvan Mar a înfiinţat Asociaţia Fructul Secuiesc în 2010 şi generează venituri pentru aproximativ 1.000 de familii din peste 25 de comunități defavorizate. Acestea folosesc facilităţile de procesare, ambalare şi distribuţie, puse la dispoziţie de Asociaţie, pentru a fructifica recolta proprie de varietăţi tradiţionale de fructe, utilizând reţete şi tehnici de procesare tradiţionale.

Procesul de selecţie
Pentru selectarea câştigătorilor competiţiei în România, juriul a examinat fiecare aplicaţie pe baza a şase criterii: spiritul antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, impactul asupra comunităţii, capacitatea de inovare şi integritatea personală.

Juriul care a stabilit finaliştii competiţiei şi câştigătorii competiţiei EY Entrepreneur Of The Year în România 2014 a fost alcătuit din antreprenori şi profesionişti dedicaţi antreprenoriatului: Ştefania Eugenia Popp – Director Executiv Junior Achievement România, Mihai Marcu – Preşedinte Medlife, Iulian Stanciu – Director General eMag, Cornel Marian – Managing Partner Oresa Ventures şi Omer Tetik – Director General Banca Transilvania.

Antreprenorii români înscrişi în prima ediţie EY Entrepreneur Of The Year România 2014

infografic EOY

La prima ediţie a competiţiei EY s-au înscris 40 de antreprenori români, dintre care 12 au fost selectați de juraţi ca finalişti. Cifra de afaceri cumulată a celor 40 de companii conduse de antreprenorii înscriși a fost de peste 1 miliard de EUR în 2013, companiile având un număr agregat de peste 16.000 angajaţi. Cifra medie de afaceri pe companie a fost de 27 milioane de EUR în anul 2013, cu un număr mediu de peste 400 de angajați în 2013. Cei mai mulţi antreprenori activează în sectoarele: servicii (8), tehnologie (7), producţie industrială (6) şi produse de larg consum (4).

Finaliştii primei ediţii a competiţiei EY Entrepreneur Of The Year România 2014

Cei 12 oameni de afaceri ajunşi în finală conduc companii de top în sectoarele în care activează, cu venituri agregate de aproape 500 milioane de EUR şi un număr cumulat de peste 8.000 de angajaţi.

Poza de grup

Finaliştii EY Entrepreneur Of The Year România 2014:
1) Mircea Tudor – MB Telecom
2) Anca Vlad – Grupul Fildas Catena
3) Adrian Mihai – FAN Courier
4) Marius Ştefan – Autonom Rent a Car
5) Dragoş Petrescu – Grupul City Grill
6) Samy Numan – Nimet

Finaliştii EY Emerging Entrepreneur Of The Year România 2014:
1) Cristian Badea – Mavenhut
2) Simona Baciu – Transylvania College
3) Daniel Truică – Vola.ro

Finaliştii EY Social Entrepreneur Of The Year România 2014:
1) Istvan Mar – Asociaţia Fructul Secuiesc
2) Laila Onu – Fundaţia Pentru Voi
3) Oana Păun – Impact Hub

Din 2014, competiţia EY Entrepreneur Of The Year, singura competiţie antreprenorială care se organizează la nivel global, are loc şi în România. EY Entrepreneur of The Year se organizează în 145 de oraşe din 60 de ţări de aproape 30 de ani şi premiază antreprenorii pentru viziunea şi direcţia strategică cu care îşi cresc afacerile, pentru puterea de a inova, integritatea personală şi, nu în ultimul rând, pentru impactul pozitiv asupra comunităţii.

Competiţia Entrepreneur Of The Year s-a lansat în România pe 14 mai 2014. Lansarea a fost urmată de etapa colectării de aplicaţii, ce s-a încheiat pe 1 august 2014, etapa interviurilor la sediul antreprenorilor, desfăşurată între 4 august – 15 septembrie 2014 şi două runde de jurizare, ce s-au desfăşurat pe 9 şi 23 octombrie 2014.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 190.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 27,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume.

În România, EY este unul dintre liderii de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Cei peste 500 angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.

De la 1 iulie 2013, Ernst & Young a devenit EY, logo-ul s-a schimbat pentru a răspunde acestei modificări, iar noul tagline al companiei este „Building a better working world”. Această redefinire a identităţii vizuale vine să reflecte noua strategie a companiei, Vision 2020. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina noastră de internet: www.ey.com.