EXCLUSIVITATE TVR: Accidentul din Apuseni – tot mai multe date contradictorii

Apar date contradictorii despre accidentul aviatic din Munţii Apuseni. Raportul Ministerului Transporturilor ar trebui să răspundă la mai multe întrebări, inclusiv dacă pilotul Adrian Iovan a plecat în această ultimă cursă fără înnoirea licenţei pe tipul de avion pe care îl pilota. Există şi informaţia că directorul de zbor de la Şcoala de Aviaţie, cel care trebuia să verifice dacă echipajul şi aeronava au actele în regulă, ocupă acest post deşi a picat concursul organizat de autoritatea aeronautică. Până la această oră, informaţia nu a fost confirmată oficial.

Accidentul aviatic din Apuseni numără mai multe necunoscute decât certitudini. Se ştie că avionul s-a prăbuşit, dar nu şi ora exactă a impactului.

În Raportul vicepremirului Oprea apare ora la care copilotul a dat primul alarma, 16.01, însă nu apare şi faptul că tatăl lui Răzvan Petrescu l-a sunat imediat pe directorul Şcolii de Aviaţie şi a anunţat dispeceratul Şcolii despre accident.

Acest dispecerat este în responsabilitatea directorului de zbor Ionuţ Zaporojanu. El are şi obligaţia de a verifica dacă echipajul care pleacă în cursă a depus planul de zbor, cunoaşte condiţiile meteo şi are toate actele în regulă.

Ionuţ Zaporojanu ocupă această funcţie de puţin timp. Se pare că nu a avut succes din prima atunci când a dat consurs pe acest post la Autoritatea Aeronautică. Surse apropiate anchetei au precizat că Adrian Iovan avea expirată verificarea pe tipul de avion pe care zbura, verificare care se face o dată la 6 luni.

Lămuririle ar fi putut veni de la directorul Autoritatii Aeronautice Civile din România, Armand Petrescu, care nu a acceptat să răspundă întrebărilor TVR.