Campania Ştirilor TVR „România Optimistă”, printre cele mai urmărite programe la TVR 1

Campania Ştirilor TVR a ajuns la sfârşitul celei de-a doua luni de desfăşurare, timp în care Telejurnalul TVR 1 de la ora 20.00 a difuzat zilnic, de luni până vineri, reportaje despre fapte din „România Optimistă”, preluate pe site-ul stiriletvr.ro.

Interesul pentru „România Optimistă” a fost de la început unul crescut, el evoluând odată cu derularea campaniei, fapt demonstrat de datele ridicate de audienţă înregistrate de reportajele difuzate.

Conform datelor de audienţă furnizate de Kantar Media şi prelucrate de TVR, reportajele campaniei „România Optimistă” (măsurată separat de Telejurnal) se situează pe primele poziţii în topul audienţelor emisiunilor postului TVR 1, în numeroase rânduri campania situându-se chiar pe primul loc. Astfel, din 15 iulie până în prezent, la nivel naţional, aproape 7 milioane de telespectatori au vizionat cel puţin un minut din campania „România Optimistă” (reach cumulat de 6.930.000, ceea ce corespunde unui procent de 36,4% dintre telespectatori).

Dacă în analiza audienţelor pe primele cinci săptămâni de campanie a Ştirilor TVR recordul îl deţinea materialul care prezenta afacerea crescătorului de prepeliţe din Târgu Mureş (ştire urmărită, în medie, de 577.000 de români, la nivel naţional), în jumătatea a doua a campaniei reportajul cel mai urmărit a adunat în faţa micilor ecrane aproape 700.000 de români. Povestea „Oraşului trandafirilor”, Râşnov, şi a renaşterii lui prin turism, difuzată în 6 septembrie, a fost văzută de o medie de 699.000 de telespectatori la nivel naţional, corespunzând unui rating mediu de 3,7% şi unei cote medii de piaţă de 8,8%. Ştirea a fost cea mai vizionată şi la nivelul publicului urban, unde 254.000 de telespectatori au urmărit în medie acest material.

Pe locul al doilea în clasamentul audienţelor celei de-a doua jumătăţi a campaniei s-a situat materialul despre primul tren electric din România, care va transporta 180 de călători cu 160 km/h, această ştire fiind văzută în 28 august, la TVR 1, de o medie de 571.000 de telespectatori (3% rating mediu şi 6,9% cotă de piaţă medie). Povestea ieşenilor din satul Cristeşti care au găsit reţeta fericirii, difuzată în 30 august, se situează pe locul al treilea, adunând în faţa micilor ecrane o medie de 565.000 de telespectatori (3% rating şi 8,1% cotă de piaţă).

Ştirea despre primul tren electric din România a stârnit şi cel mai mare interes al internauţilor care au accesat stiriletvr.ro, la secţiunea „România Optimistă”. I-au urmat, ca număr de accesări pe site, povestea Oanei, care, după un accident cumplit, vrea să redevină elevă de 10, precum şi reportajul despre familia de armeni care a dovedit că în România poţi face bani prin muncă cinstită.

Între 15 iulie şi 15 septembrie, Ştirile TVR derulează campania „România Optimistă”, care presupune difuzarea zilnic, de luni până vineri, în Telejurnalul de la ora 20.00 de la TVR 1, cu preluare pe site-ul stiriletvr.ro, a unei ştiri despre un fapt pozitiv din România. Toate materialele din campania „România optimistă” sunt postate şi pe pagina www.facebook.com/StirileTVRonline.

Fiecare reportaj al campaniei este urmat de opiniile unei personalităţi pe tema optimismului la români. Acestea sunt filmate sub forma unor testimoniale, iar până acum, printre cei care şi-au exprimat opinia se numără Maia Morgenstern, Gabriela Szabo, Alina Mungiu Pippidi, Marcel Iureş, Răzvan Theodorescu, Dan C. Mihăilescu, Cristian Ţopescu, Vasile Dâncu, Adrian Vasilescu. În fiecare sâmbătă, echipa Ştirilor TVR a prezentat o sinteză a celor cinci reportaje din timpul săptămânii, iar duminica – un colaj cuprinzând declaraţiile analiştilor care au vorbit în timpul săptămânii.

Din 16 septembrie, campania „România Optimistă” va ceda spaţiul de difuzare de luni până vineri unei alte campanii iniţiate de Ştirile TVR, „Ajută România!”. Campania „România Optimistă” va continua prin difuzarea unui reportaj pe săptămână, duminica, în Telejurnalul TVR1 de la ora 20.00.

 

Despre campania România Optimistă

Scopul acestei campanii este ca, într-un peisaj media copleşit de negativ, violenţă, lipsă de speranţă şi goană după audienţă, telespectatorii să-şi readucă aminte că în România se petrec nenumărate fapte bune. De altfel, românii sunt invitaţi să-şi împărtăşească ei înşişi propriile exemple. Este o încercare de a prezenta eforturile şi reuşitele oamenilor de lângă noi, campania propunându-şi să contrabalanseze tendinţa negativistă a ştirilor care ne înconjoară.

Echipa Ştirilor TVR doreşte ca, prin campania „România Optimistă”, să arate şi „partea plină a paharului”, lucrurile bune care se întâmplă la tot pasul şi pe care oamenii pot reîncepe să le aprecieze.

La realizarea acestei campanii contribuie jurnalişti, producători, cameramani şi editori de imagine din Bucureşti şi de la studiourile teritoriale ale TVR, precum şi corespondenţii din ţară ai Ştirilor TVR. Campania fiind interactivă, site-ul stiriletvr.ro publică, într-o secţiune specială, toate materialele difuzate, dar şi comentariile şi exemplele oferite de telespectatori. Poveştile lor pot deveni ştiri ale campaniei, alături de materialele proprii care vor susţine campania „România Optimistă”.