CSAT: Privatizarea CFR Marfă este în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului

În ultimele 10 zile, privatizarea CFR Marfă a constituit subiect de dispută între preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta, plecând de la momentul când primul a spus, pe 22 iulie,  că nu se grăbeşte cu numirea lui Ovidiu Silaghi la Ministerul Transporturilor, după demisia lui Relu Fenechiu, şi că-l lasă pe premier să-şi asume privatizarea CFR Marfă, în calitate de conducător interimar al ministerului.

Procedura concretă de privatizare a CFR Marfă este responsabilitatea guvernului şi a ministerului Transporturilor. Asta scrie într-o hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării de la începutul anului, publicată miercuri pe site-ul Administraţiei Prezidenţiale. Documentul a apărut la scurt timp după ce premierul l-a acuzat din nou pe şeful statului că blochează privatizările, explicând astfel creşterea şomajului.

Calendarul declaraţiilor pe tema privatizării

Privatizarea CFR Marfă a constituit subiect de dispută între preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta, plecând de la momentul când primul a spus, pe 22 iulie,  că nu se grăbeşte cu numirea lui Ovidiu Silaghi la Ministerul Transporturilor.

♦Două zile mai târziu, premierul Victor Ponta a anunţat că Guvernul a aprobat hotărârea privind privatizarea CFR Marfă, urmând ca actul normativ să fie transmis CSAT spre avizare, precizând că, dacă sunt lucruri de natură să afecteze procesul de privatizare, acestea ar trebui discutate în şedinţa CSAT. Consiliul se poate reuni la solicitarea preşedintelui, iar Traian Băsescu declarase anterior că CSAT nu se ocupă de privatizări.

♦Pe 25 iulie, premierul a declarat că CSAT ar fi avizat trei contracte de privatizare până acum.