Operaţiunea Color: Crearea noului lider în publicitate – 17,7 miliarde de euro, cifră de afaceri

Proiectul fuziunii dintre Publicis şi Omnicom, dezvăluit la sfârşitul săptămânii, a avut numele de cod „Operaţiunea Color”.  O echipă cu mai puţin de zece oameni a pregătit timp de şase luni fuziunea dintre grupul francez Publicis şi numărul 2 mondial în domeniul publicităţii, Omnicom. Cele două companii vor să devină noul număr 1 mondial, detronându-l pe WPP.

Obiectivul declarat al fuziunii este obţinerea unei companii suficient de mari pentru a discuta „de la egal la egal” cu giganţii internetului, explică Maurice Lévy, patronul Publicis, într-un interviu în „Le Figaro”.

Companiile din domeniul web, crede Lévy, beneficiază de o creştere exponenţială şi dispun de pradă de război care le permite mari achiziţii, iar riscul, în acest context, este ca agenţiile de publicitate să fie marginalizate.

Banca Morgan Stanley susţine această analiză: „Noul grup va avea pondere pe pieţele emergente şi în marketingul digital şi va constitui o alternativă puternică la giganţii online precum Facebook sau Google”, consemnează “L’Express” într-un articol publicat luni.

O mişcare de concentrare se simte, de altfel, pe întreaga piaţă de publicitate – vezi cumpărarea firmei britanice Aegis de către japonezii de la Dentsu. Consolidare pe care Martin Sorrell, PDG la WPP, actualul număr 1 mondial, o consideră inevitabilă.

Omnicom este actualul număr 2 mondial în publicitate, cu o cifră de afaceri de 11,1 miliarde de euro în 2012, din care mai mult de jumătate pe piaţa din SUA. Publicis a avut vânzări de 6,6 miliarde. Fuziunea lor va crea un lider cu 17,7 miliarde de euro cifră de afaceri, în condiţiile în care WPP are cu 5,7 miliarde mai puţin.