Bugetul românilor pentru Paşte a fost sărac – arată bilanţul vânzărilor de produse tradiţionale

Patronatele din industria alimentară şi-au făcut socotelile, după sărbători: vânzările au fost sub nivelul aşteptărilor. Deşi românii au cumpărat mai mult decât în zilele obişnuite, cheltuielile pentru mâncare nu au depăşit bugetul alocat anul trecut pentru Paşte.  Cel mai bine s-au vândut ouăle, cozonacii, pâinea şi carnea de miel.

Crescătorii de păsări au câştigat din vânzarea de ouă cu 50% mai mult decât în perioadele obişnuite. La carnea de pasăre, vânzările au fost în limite normale, mai spun crescătorii.

Oierii nu sunt mulţumiţi de cum au mers vânzările de miei. Preţurile au fost mai mici decât costurile pe care le-au avut pentru creşterea animelelor, spun ei. Oamenii au cumpărat mai degrabă pui sau porc, îşi explică fermierii vânzările reduse de carne de miel.

Pentru desert, mulţi români au preferat să cumpere cozonacii, nu să-i pregătească acasă. Şi vânzările de pâine au fost mai mari.  Chiar şi aşa, reprezentanţii industriei de profil spun că nu au ieşit pe profit.