Cu businessu-n nori

Falling laptops

(P)

Când porneşti o firmă cu doi-trei oameni, documentele sunt puţine la început, în câteva dosare, eventual într-un sertar sau într-o cutie. Pe măsură ce compania creşte, încep să apară tot mai multe. Şi dacă n-ai fost ordonat de la început, nu mai ştii unde ai pus şi ce anume. Calculatoarele ne-au ajutat o vreme, apoi au apărut telefoanele deştepte, care au mutat practic firma, contactele, documentele, deciziile, la purtător.

Patronul mic este prin definiţie control-freak. Nici nu are cum să fie altfel, căci dacă nu-şi poartă singur de grijă, viaţa firmei sale e scurtă. Aşa au ieşit repede la iveală limitele unui smartphone – chiar nu ai cum să ţii toată firma în memoria unui telefon.

Cloud-ul este pasul următor. Da, azi cloud-ul este mult mai mult decât un spaţiu de stocare, mai mult decât un reminder pe telefon, mai mult decât un contabil sau un secretar virtual.

Le face, practic, pe toate, şi îţi asigură o legătură permanentă cu firma ta, indiferent unde te afli. Ba chiar o poţi controla şi conduce mult mai simplu, mai eficient şi mai repede din propriul tău birou.

Cloud-ul, în sine, este o infrastructură IT performantă, bine securizată, pe care o închiriezi şi în care îţi creezi cu câteva instrumente o adevărată replică virtuală a firmei. Totul se păstrează într-un data center performant, aşa cum o firmă mică sau mijlocie nu îşi permite.

Apoi, ai acces tu, ca manager, la el sau la compartimentele sale de oriunde, de la orice calculator, laptop, tabletă, telefon, de pe orice e legat la internet. Angajaţii au şi ei acces pe compartimente, aşa cum le dai tu voie să aibă. Totul se customizează. Se numeşte “SaaS” de la Software as a Service şi, mai pe româneşte, asta înseamnă, practic, că nu mai ai nevoie de licenţe, nu mai ai nevoie nici de un supercomputer sau un server, iar costurile scad pentru că accesarea lor se face în baza unui abonament lunar accesibil, calculat în funcţie de numărul de utilizatori şi de numărul de aplicaţii solicitate. Fireşte, cu oferte speciale în funcţie de pachete.

Noi, cei de la Ymens, suntem primii care vrem să facem în România cloud-ul accesibil la nivelul firmelor mici. Ştim că aveţi încă multe întrebări. Cloud-ul este altceva decât un ftp sau un spaţiu de stocare pentru poze de familie, deşi poate fi şi asta. Suntem gata să vă răspundem la întrebările legate de securitatea datelor şi de funcţionare a uneltelor din cloud şi am ales să o facem aici, pe biziday.ro, sau direct pe ymens.ro.

Cât de interesante vi se par astfel de informaţii? V-ar tenta să lucraţi cu soluții software de business de pe un laptop cu performanţe hardware medii, direct din browser, sau preferaţi varianta tradiţională, cu licenţe scumpe, anuale, şi upgrade-uri hardware?