Claudiu Lucaci: Un serviciu public poate deservi pe oricine, dar nu poate satisface pe toată lumea
La dezbaterea „Audiovizualul – între ficţiune şi realitate”, organizată vineri de Consiliul Naţional al Audiovizualului, Claudiu Lucaci a susţinut o prezentare despre serviciu public de televiziune şi locul său în mass-media din România. Claudiu Lucaci este directorul Ştirilor TVR şi doctor în sociologia comunicării al Universităţii Bucureşti.
„Deseori, ni se întâmplă să afirmăm că mass-media sunt formatoare de opinii, atitudini, comportamente. Aceasta ne duce cu gândul la publicuri. Publicurile fac obiectul studiului profesioniştilor din mass-media, politicienilor şi cercetătorilor. În primul rând, cei care practică profesia de jurnalist sunt interesaţi de felul în care oamenii recepționează mesajele pe care le transmit. Pentru a putea îmbunătăţi sau aduce modificări conținutului editorial, managerii de presă şi elita profesională media studiază frecvent tipurile de public.
Însă există o mare diferenţă între percepţia unui anumit public cu privire la probleme de interes larg (iar diferitele publicuri pot primi definiţii diferite despre ceea ce este de larg interes, chiar de la mass-media) şi adevărul despre ce este de interes larg.”