Dacia vrea taxa auto. Mai mare

-

de Moise Guran

Am o propunere pentru desființarea taxei auto și prevenirea importului de rable în România – să se dea Daciile noi dar gratis. Mă rog, aproape gratis. Sindicatele de la Dacia se pregătesc de un protest prin care să le arate guvernanților că timbrul de mediu e prea mic pentru mașinile euro 3 și euro 4, iar ei, muncitorii de la Dacia, cei care fac cel mai produs de export al țării, vor să rămână vechea taxă în vigoare. Nu vor să-i concureze golfuri și astre la SH cu 3-4 mii de euro, că și așa francezii le reduc producția din cauza faptului că Loganul nu se mai prea vinde în țara lui natală.

Desigur cei de la Dacia au și ei dreptatea lor, dar asta nu înseamnă că ar avea dreptul să impună celorlalți o taxă care le afectează dreptul de proprietate asupra unui logan euro 4 cumpărat de nou acum patru ani. Dacă nu-l mai poți vinde înseamnă că ai un drept de proprietate gol de conținut.

Dar cum ar fi dacă statul ar da la programul rabla cu 3800 de lei ci 3800 de euro? V-ați întrebat? Cine ar mai da atunci 3-4 mii de euro pe o mașină veche, când cu banii ăștia și cu prima de casare și-ar putea lua un logan nou nouț și euro 5. Este că Dacia n-ar mai avea nevoie de nicio taxă auto?

Da, dar de unde atâta bănet la programul rabla?… o să întrebați…

Păi e simplu și v-am mai spus… statul nu ar trebui decât să pună o taxă de 5 cenți pe litrul de benzină și să dea toți banii colectați astfel la programul rabla. Benzina s-ar scumpi cu 20 și ceva de bani, taxa la înmatricularea mașinilor vechi ar dispărea iar daciile noastre ar concura atunci la preț doar cu bmw-urile vechi pentru care îți trebuie o sondă de țiței în spatele casei că s-ar putea să nu-ți permiți să îi faci prea des plinul.