INTRODUCING ANCADA


Se spune că Dumnezeu umblă pe căi necunoscute şi povestea care urmează s-ar putea să vă confirme asta. Accidentarea mea din toamnă la un nefericit meci de fotbal (nefericit pentru că n-am jucat decât 40 de minute) a atras atenţia unuia dintre cei mai importanţi producători autohtoni de echipament sportiv – ANCADA.
M-a căutat Mircea Barna de la Cluj, fostul căpitan al echipei naţionale de baschet de prin anii 60-70 şi m-a întrebat dacă nu vreau să îmbrac şi eu tricoul Ancada. Omul are o experienţă de viaţă fascinantă iar povestea firmei sale este povestea românului antrenat să se descurce în orice situaţie. Mi-a povestit cum, pe timpuri, când era sportiv a intrat în contact cu industria echipamentelor sportive de nevoie – pur şi simplu trebuia să facă rost de tricouri şi de adidaşi pentru colegii săi. Fiind clujean i-a fost uşor să-i convingă pe cei de la fosta fabrică „Someşul” să îi îmbrace. Dar cu pantofii de sport era mai greu. Îi procura „pe sub mână”, de la fabrica „Pionierul” din Bucureşti care pe atunci producea la greu pentru Adidas.
Mai târziu, prin’90, Barna şi-a făcut propria firmă de echipament sportiv şi a dezvoltat un soi de model de vânzări care m-a convins şi pe mine să intru cu acest site în combinaţie.
În România sunt mulţi copii şi tineri talentaţi. Şansa lor să bată mingea pe maidan, cum a fost cândva şi cazul meu, poate fi din ce în ce mai greu un drum către o carieră sportivă. Să intre într-o şcoală sportivă, să aibă un antrenor, să-l vadă cineva şi să-l ducă mai departe costă azi mult mai mult decât pe vremuri.
Mircea foloseşte echipamentul sportiv ca un fel de pretext pentru a aduce la un loc banii unor sponsori cu performanţele unor tineri talentaţi. Le dă tricouri branduite cu sponsorii şi foloseşte banii pentru a finanţa şcoli sportive, pentru a plăti antrenori şi pentru a găsi contracte pentru juniori. Mi-a plăcut. Sper să vă placă şi vouă, pentru că înţelegerea este următoarea – nu o să îmbrac blogul într-o reclamă invazivă şi enervantă, cu oferte care vă pot jigni inteligenţa, dar săptămânal vom găzdui aici un articol ce vă va introduce într-un domeniu sau în altul de activitate, un material informativ pe care îl veţi putea comenta la fel de civilizat (cum o faceţi de obicei), un material care va fi branduit, susţinut şi plătit de ANCADA sau de unul dintre partenerii săi.
Mie mi s-a părut o afacere mişto. Voi ce ziceţi?