Păcală Mondialul

An de an, de ziua păcălelilor, marile companii sau marile trusturi media fac farse care mai de care mai ciudate. Alte ori chiar presa a picat pradă farselor făcute de alţii. Şi nu se întâmplă de ieri de azi, ci de decenii bune. Un bun exemplu este Google, care încă din anul 2000 face farse de 1 aprilie. Însă cea de anul acesta a fost atât de credibilă încât presa IT aproape că ar fi crezut-o dacă anumite detalii nu ar fi fost pur şi simplu ridicole.

În filmuleţul de mai jos, postat unde altundeva decât pe Youtube-ul pe care îl patronează, cei de la Google anunţă lansarea noului serviciu de poştă electronică G-mail care permite utilizatorului să scrie şi să trimită mesaje cu ajutorul gesturilor. Un personaj cu o mutră ce aduce mai degrabă a Mr. Bean decât a angajat Google se concentrază să lucreze cu propria căsuţă de e-mail bazată pe tehnologia deşteaptă care înlocuieşte mousul si tastatura. Doar că efortul fizic al omului din imagine e mult mai mare decât cel făcut acum de orice om de pe planetă pentru a-şi citi e-mailul.

Chiar dacă mail-ul cu senzori de mişcare al celor de la Google este doar o farsă, ironia face ca un astfel de sistem de comenzi cu ajutorul corpului să fie cât se poate de real. Este folosit de consolele de jocuri.

Prima farsă a celor de la Google, cea din urmă cu 11 ani îi anunţa pe utilizatori că vor putea căuta pe internet chiar cu ajutorul minţii. Google a făcut şi o pagină nouă destinată acestei activităţi. Utilizatorul ar fi trebuit să privească atent la un punct colorat de pe ecran şi apoi ar fi trebuit să se gândească la ceea ce vrea să caute. Pagina acelei farse istorice există chiar şi în ziua de azi.

Însă cei mai mari farsori de 1 aprilie rămân cei de la gigantul media BBC. Pentru că în 364 de zile ale anului BBC este cel serios post de ştiri din lume, pe 1 aprilie farsele lor sunt cele mai credibile.

Prima mare farsă a fost cea din 1957, când televiziunea britanică a prezentat un amplul reportaj de mai jos despre crescătorii elveţieni de… spaghete. Aceştia ar fi cules delicioasele paste direct din copaci.

După emisiune telefoanele BBC au sunat şi numeroşi englezi au întrebat cum pot cultiva şi ei spaghete.

Tot BBC-ul a anunţat că Big Ben, legendarul ceas din Londra va renunţa la sistemul mecanic pentru unul digital, sau că gravitaţia pământului îşi va pierde din intensitate la o anumită oră din ziua de 1 aprilie. Oamenii erau sfătuiţi să ţopăie şi mulţi au raportat apoi că au simţit efectele fantastice ale levitaţiei.

Însă cea mai celebră farsă BBC a ultimilor ani este cu pinguinii zburători:

Alte companii au ales să insereze farsele în propriile campanii publicitare. Astfel lanţul britanic de hipermarketuri Tesco, ajutat de cotidanul The Sun a anunţat în 2002 că scoate pe piaţă morcovii cu găuri care pot fi folosiţi ca fluiere. Tot în Marea Britanie lanţul de restaurante Burger King a anunţat că lansează hamburgerul special pentru stângaci. Acesta ar fi conţinut ingrediente aşezate invers. Mulţi l-au şi comandat, uitând pur şi simplu că hamburgerul este rotund.