25 afișări

Dramaticul iPad

de Ionuț Văcaru

Steve Jobs nu vrea să lase Apple la greu și, cu toate că pare din ce în ce mai slăbit (sau mai slab), a ales surprinzător să prezinte noul iPad deși mulți nu îl mai credeau în stare. Pe 11 martie iPad 2 va fi scos la vânzare, la mai puțin de un an de la lansarea primul iPad, iar eu deja am un feeling că noua tabletă va fi un succes absolut. De ce? Pentru că iPad este un gadget dramatic.

 

„iPad 2 este dramatic de rapid”, sau cel puțin asta a spus Steve Jobs în timpul conferinței de presă. Noul iPad va fi dotat cu un procesor care, din câte se pare este de două ori mai rapid decât cel al primului iPad, în vreme ce interfața grafică se va mișca și ea de 9 ori mai rapid. Wow! De fapt… hei, ia stai puțin… grafica primului iPad-ului se mișca destul de repede din câte am văzut. O să simtă cineva diferența? În fine, să-l credem pe cuvânt.

„iPad2 este dramatic de subțire”, a spus Jobs. Da, a folosit cuvântul „dramatic” de multe ori în timpul conferinței de ieri. iPad 2 este cu 33% mai subțire decât primul. Adică va avea 8,8 milimetri, față de cei 13,4 milimetri ai primului iPad. Impresionant… sau nu. Adică primul iPad era destul de subțire. Poate cineva să perceapă diferența aia de 4,6 milimetri? Dacă primul ar fi avut zece centimetri grosime și al doilea 5 centimetri aș fi putut zice, ok, e mai subțire. Însă e vorba 4,6 milimetri pentru numele lui dumnezeu.

Spuneam în urmă cu un an că iPad este un gadget fără o utilitate practică. iPad 2 este este la fel de inutil, dar are cameră video. Două de fapt. Una pe față, pentru videoconferințe, și alta pe dos, aceasta din urmă fiind capabilă să filmeze în format HD 720p.

Un alt detaliu ce merită menționat este faptul că iPad 2 va fi disponibil în două variante de non-culoare: alb și negru, spre deosebire de primul care era doar negru.

Chiar dacă Steve Jobs nu vrea să recunoască, iPad 2 nu aduce nici o evoluție „dramatică” față de prima tabletă. Se încearcă însă vinderea unor detalii nesemnificative ca fiind noutăți absolute. Cum ar fi designul, de exemplu. Steve Jobs spune că iPad 2 a fost desenat de la zero. Mie mi se pare că arată ca toate produsele Apple: un dreptunghi mărginit de o ramă dotată în partea de jos cu un buton. Într-adevăr, imaginea arată mai bine, iar viteza de procesare și cele două camere reprezintă plusuri importante. Însă cam atât.

Și totuși, chiar dacă iPad 2 nu vine cu schimbări majore, produsul ăsta se va vinde. Pentru că am văzut de atâtea ori în ultimii ani: produsele Apple se vând de obicei din inerție. IPad 2 va avea aceleași prețuri pe care le-a avut primul iPad, adică va porni de la 499 de dolari (varianta WiFi de 16 GB) și va ajunge pânp la 829 de dolari (varianta 3G de 64GB). În România, desigur, prețurile vor fi muuuult mai mari pentru iPad-urile luate la liber. Anul trecut s-au vândut 15 milioane de iPad-uri în întreaga lume. Oare câtă cotă de piață mai poate câștiga acest gadget și oare câți dintre cei care și-au cumpărat primul iPad și-l vor mai cumpăra și pe al doilea?